DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

A jedem

Stadion S11

                             Stadion S11

Motor

Hnací jednotkou je motor Jawa 5O - typ 552, vyráběný v n. p. MOTOR České Budějovice. Motor je dvoudobý, zážehový tříkanálový s vratným vyplachováním a rozvodem pístem, vzduchem chlazený se šikmým válcem skloněným vpřed. Zavěšený pod rámem třemi šrouby, které procházejí závěsovými pouzdry. Pryžové bloky snižují přenášení vibrací na rám. Výkon motoru je 1,5 k při 4250 ot./min. Motor je v celém rozsahu otáček vyvážen a je schopen dobré akcelerace, která umožňuje použít mopedu s výhodou při velké dopravní frekvenci ve městě.

    

Obě poloviny skříně motoru jsou tlakové odlitky z lehkých slitin. Rovněž tak válec. Vložka válce je litinová. V hlavě válce je zamontován dekompresor, jímž zastavujeme motor nebo usnadňujeme spouštění. Dekompresor je ovládán páčkou. Klikový hřídel je dělený, sestává ze dvou klikových ramen s hlavními čepy. Jednotlivé díly jsou slisovány a běží na třech jednořadých kuličkových ložiskách. Ojniční ložisko je válečkové, jednořadé.

Motor se šikmým válcem je nové koncepce a je pro něj vyvinut i nový karburátor Jikov 2912 M. Vzduch se nasává mezerou mezi karburátorem a skříní motoru a je veden do sací komory pod karburátorem. V sací komoře je odpad vody. Karburátor má obvykle šoupátko, v němž je zavěšena jehla, která svým kuželovým koncem zasahuje do rozprašovací trubičky a zajišťuje automatickou regulaci směšovacích poměrů v závislosti na otevření šoupátka. Základní poloha jehly vůči rozprašovací trubičce se u tohoto karburátoru nedá měnit. Do rozprašovací trubičky je přiveden vzduch zvláštním kanálkem, takže do hlavního kanálu karburátoru je již strhována směs paliva se vzduchem. Hlavní tryska je pohodlně přístupná svrchu. Karburátor nemá zvláštní okruh pro běh naprázdno. Potřebné palivo je odebíráno z hlavního okruhu karburátoru, vzduch při doraženém šoupátku jde malým konstantním výřezem na čele šoupátka. Konstantní hladinu paliva v karburátoru udržuje obvyklý plovák. Obohacení směsi při spouštění dosáhneme zvýšením hladiny - blokujeme regulační činnost plováku stisknutím přeplavovacího kolíčku, umístěného poblíž přívodu paliva

 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek